10 patarimų, kaip maitintis, norint sumažinti cholesterolio kiekį

Ar jūsų cholesterolio kiekis yra aukštas ir jūs norite jį sumažinti? Nenuostabu, šiais laikais daug žmonių turi per aukštą cholesterolio kiekį. Tam, kad sumažintumėte šį cholesterolio kiekį – štai jums 10 patarimų, kurių galite pradėti laikytis jau šiandien.

Ko gero, viskas kas susiję su sveikata, sveika gyvensena, priklauso nuo sveikos mitybos ir reguliarių treniruočių. Tai, ką jūs valgote, yra labai svarbu norint sumažinti jūsų cholesterolio kiekį.

Pirmiausia jūs turite žinoti, jog cholesterolis yra dviejų tipų: MTL ir DTL.  DTL – gerasis cholesterolis (didelio tankio lipoproteinai). MTL – blogasis cholesterolis (mažo tankio lipoproteinai). Gera naujiena yra ta, kad jūs galite pakeisti savo cholesterolį.

Štai kaip jūs tai padarysite:

1. Vietoje dešrainių ir mėsainių, saliamių ir majonezų jūs valgysite skanų sumuštinį – sveikų grūdų duoną su liesa kalakutiena ir daugybe daržovių. Visi mėsainiai, majonezai, dešrainiai ir saliami yra perpildyti nesveikų riebalų ir cholesterolio.

2. Žuvis, pavyzdžiui, lašiša yra labai gerai. Ieškokite laukinių raudonų lašišų gabalėlių. Šioje žuvyje yra gausu omega-3 riebalinių rūgščių (gerieji riebalai). Dar vienas puikus omega-3 riebalų šaltinis yra linų sėmenys, linų sėmenų aliejus.

3. Venkite trans-riebalų! Jie ne tik pakelia jūsų blogąjį MTL cholesterolį, tačiau jie sumažina ir jūsų gerojo DTL cholesterolio kiekį! Venkite tokių maisto produktų kaip margarinas bei perdirbtų maisto produktų turinčių sojų pupelių aliejaus.

4. Valgykite riešutus! daugiausiai stenkitės valgyti graikiškus riešutus, tačiau tinka ir migdolai, makadamijos riešutai, anakardžių, pekano riešutai.

5. Ribokite desertų skaičių. Rinkitės šviežius vaisius, ir neriebius jogurtus.

6. Valgykite maistą, kuriame yra daug skaidulų. Maisto produktai, turintys daug skaidulų: pilno grūdo duona, avižos, vaisiai, daržovės.

7. Naudokite grilį. Jei jau nusprendėte suvalgyti kepsnį arba mėsainį – paruoškite jį ant grilio, naudokite liesas mėsos išpjovas. Šiuo būdu gaminant mėsą apsisaugojame nuo jos riebalų, be to, mėsa tampa labai skani.

8. Susiraskite naują salotų pagardą. Dauguma jų, kurias perkate parduotuvėse, yra perpildyti trans-riebalų ir cholesterolio. Alyvuogių aliejus yra puikus pagardas jūsų salotoms. Šiek tiek šviežiai išspaustų citrinos sulčių taip pat pagardins jūsų salotas nepakenkiant organizmui. Taipogi venkite kiaušinių trynių, skrebučių, kiaulienos gabalėlių.

9. Galite drąsiai valgyti šviežius vaisius ir daržoves. Juose nėra cholesterolio, tačiau gausu maistingų medžiagų ir įvairiausių antioksidantų. Štai keletas pavyzdžių: žalieji žirneliai, brokolis, obuoliai, apelsinai, mangai, papajos, ananasai, pomidorai, česnakai, svogūnai, špinatai, bananai, mėlynės, kivi ir t.t.

10. Venkite greito maisto, pavyzdžiui bulvyčių fri ar kokio nors kito maisto, gaminto riebaluose. Šie maisto patiekalai pakels jūsų cholesterolio kiekį iki dangaus. Taigi laikykitės nuo jų atokiau. Patarimas. Naudokite tokius prieskonius kaip pipirai, raudonėlis tam, kad paskanintumėte savo patiekalus. Jie yra sveiki pakaitalai tokiems pagardams kaip majonezas. Naudokite vanilę, cinamoną tam, kad pasaldintumėte patiekalus. Tokiu būdu sumažinsite cukraus suvartojimą ir už tai jūsų kūnas jums atsidėkos.

Tai juk nėra sunku. Ar ne? Pasinaudokite bent keliais bent kelis iš šių patarimų ir pradėkite aktyvią treniruočių rutiną. Daug vaikščiokite, bėgiokite, plaukiokite, važinėkite dviračiu, žaiskite krepšinį, lankykitės sporto klube, laikykitės dietos. Jūs sumažinsite ne tik cholesterolio kiekį, tačiau ir sutvirtinsite kūną, numesite nereikalingus riebalus, įgausite daugiau energijos.

Šaltinis: http://www.moteris.lt/